Već neko vrijeme većinu svog slobodnog vremena provodim čitajući, prenoseći, analizirajući i stvarajući vijesti, razmišljanja i komentare vezane uz Katoličku Crkvu. Kroz to vrijeme primijetih, da se poslužim onom biblijskom, da ima među tim vijestima i razmišljanjima na temu Crkve koje pronalazim u medijima puno više kukolja nego žita. Internet, a posebno (ne)slavne društvene mreže omogućile su danas ne samo Crkvi već i njenim protivnicima (ili bolje da kažem njenom starom protivniku) da unutar nekoliko minuta pošalju neku vijest u sve krajeve svijeta.

Crkva ovu priliku za evangelizaciju nažalost još u potpunosti nije spoznala i prema tome iskoristila. Posebno Katolička Crkva (ovdje mislim biskupe) među hrvatskim narodom. Od hrvatskih biskupa, samo sisački i dubrovački imaju profile na društvenim mrežama koje javno koriste. (Za usporedbu, gotovo svi američki biskupi imaju barem jedan profil na društvenim mrežama.) Koliko sam mogla istražiti većina hrvatskih i bosansko-hercegovačkih biskupija ima web stranice i svoje profile na Facebooku, neke čak i na Youtube-u. Zagrebačka, Riječka i Splitsko-makarska nadbiskupija te Sisačka biskupija imaju i svoje Twitter profile. Iako su prisutni u online okruženju, ove stranice i profili nisu uvijek dobro vođeni. Treba ovdje spomenuti i web stranicu Informativne katoličke agencije koja je doista zastarjela (slična je situacija i s stranicom HBK). Što se tiče župnih Facebook stranica i profila svećenika na Facebooku, situacija se u zadnje vrijeme poboljšala. Sve ih je više, iako trebaju proraditi na kvaliteti. Trenutno, najbolji i najjači u ovoj novoj evangelizaciji u online okruženju su web stranice poput Bitno.net i Žena vrsna, blogovi poput Konzervativca i Facebook stranice i Instagram profili (iako i među njima ima kukolja) koje su napravili i vode laici.

Protivnici Crkve itekako koriste online okruženje za napad na nju. More je, internetsko bespuće, tih portala, blogova i profila koji pod krinkom novinarstva služe određenim grupama ljudi za izražavanje mržnje i svojih osobnih nezadovoljstava i frustracija. Ima tih stranica za koje znaš da su bugohulne i izbjegavaš ih u širokome luku. Ima i onih koje su po mojem mišljenju puno gore, koje su vukovi u janjećoj koži: koje, na primjer, pod krinkom tradicionalizma promoviraju neposlušnost Papi. Ili vatikanista koji pišu bez provjeravanja činjenica ili vrijeđaju obraćenike. Ili pak onog koji piše članke naslova “‘SOTONA VLADA PAPOM FRANJOM’ Tajna sekta preuzima Svetu Stolicu“. Ili čak kojeg vuka u pastirskoj koži koji na Twitteru promovira herezu.

Ima ovih dana sve više toga što Amerikanci nazivaju fake news. Fake news ili lažne vijesti su po definiciji namjerno stvorene dezinformacije ili prijevare koje određena grupa ljudi širi putem medija (tiskanih, emitiranih i online) kako bi ili promovirala neke svoje ideje ili profitirala politički ili financijski. Najčešće su to senzacionalističke, pretjerane vijesti s clickbait naslovima. Vjerujte mi, ovih lažnih vijesti je danas puno više nego onih pravih. Omjer je negdje 80 prema 20 posto za lažne vijesti. Osim tih lažnih vijesti kojima se manipulira društvenom svijesti, internet, a pogotovo društvene mreže, jer je brzo i lako, omogućili su poznatim i manje poznatim, a više opasnim, ličnostima platformu na kojoj izražavaju svoje nutarnje probleme. I ne samo da ih izražavaju već i da vrijeđaju i napadaju svoje neistomišljenike. Ti “ratnici dnevnog boravka” kako ih nazva jednom Marin Miletić (ako još niste obavezno pročitajte njegove kolumne u Novom listu) učinili su kao svoju primarnu zadaću napad na druge i drugačije, u biti, sve one koji se ne slažu s njima. Među tim drugim i drugačijima u Hrvatskoj prednjači Katolička Crkva: od napada na svećenike od strane raznih portala i prozivanje u vijestima bez provjerenih činjenica do napada ratnika dnevnog boravka na one koji online svjedoče svoju vjeru i stanu u obranu tih svećenika. Ti katolikofobi započinju napadati baš negdje oko većih blagdana plasirajući priče protiv Crkve. Portali u kojima nema n od novinarstva služe im za napad na sve katoličko.

Negdje tamo oko Uskrsa, čini mi se, imali smo famozni “slučaj pričest“, a kasnije “slučaj krizma” koje vješto komentirala i raskrinkala Nikolina Nakić. Opet sada oko Velike Gospe još jedan slučaj. Bivši predsjednik Josipović, na užežin Velike Gospe prenosi izjavu Maštruka o tome kako će na taj blagdan HRT većinom prikazivati vjerski sadržaj. U zemlji sa 92% vjernika od kojih je 86% posto deklariranih katolika. Čudna li čuda! Dan kasnije, na samu veliku Gospu, u nedostatku valjanih argumenata, na osobnoj razini vrijeđa nadbiskupa splitsko-makarskog. Koji je samo naveo činjenice. Zašto ga vrijeđa? Da bi zadobio nekoliko političkih bodova na ljevici. Jeftin trik. Sve mi se čini da Josipoviću možda nije jasno kako to netko odlučno i hrabro može javno istupati pa tu njegovu hrabrost pripisuje određenim supstancama. (Danas je opet nastavio s napadima.)

Još jednog hrvatskog biskupa već duže vrijeme pokušavaju diskreditirati preko raznih fake news. I to ne oni protivnici Crkve, nego sama Crkva; njegovi svećenici i njegov narod. Zašto? Zato što je rekao ono što ima ne samo pravo već i dužnost reći. Zamislite do čega smo došli da znamenitog propovjednika, vrsnog intelektualca, rodoljuba koji čini sve kako bi zaštitio svoj narod koji je u blago rečeno nezavidnoj situaciji, žele toliko oblatiti da naprave film (!) pun laži i obmana u kojem intervjuiraju lažnog svjedoka kako bi njihova priča bila što uvjerljivija. Fake news on another level!

Svi znamo za Papinu švicarsku gardu. Gledala sam ceremoniju njihove zakletve prošle godine. U jednom trenutku tijekom svog obraćanja gardistima, zapovjednik je podigao desnu ruku u kojoj se mogla vidjeti krunica i rekao: “treniranje i obučavanje za borbu su potrebni, ali najvažnije je oružje ova borbena krunica”. Često progovaram protiv fake news i upuštam se u diskusiju s protivnicima Crkve i ratnicima dnevnog boravka na društvenim mrežama. Rijetko kada uspijemo ostvariti konkretan dijalog. A kad borba Istinom ne uspije, s ratnicima dnevnog boravka mi ostaje samo borbenom krunicom!

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s